پمپ سیمانکاری و اسیدکاری

طراحي صحيح لوله جداره‌گذاري و در نظر گرفتن تمام نيروها و فاكتورهاي محيطي مربوطه، از اهميت حياتي برخوردار است.

تاریخ ویرایش: 30 فروردین ماه 1397

چاه‌های نفت دارای خط لوله‌اي مي‌باشد كه هيدروكربن‌ها را از مخزن به سطح مي‌كشاند. كاركرد مخزن تحت فشار بستگي به عملكرد لوله فولادي كه درون چاه قرار مي‌گيرد، دارد. اين لوله به نام لوله جداره‌گذاري مشهور است و تا پايان عمر چاه يكپارچگي چاه را تضمين مي‌كند. طراحي صحيح لوله جداره‌گذاري و در نظر گرفتن تمام نيروها و فاكتورهاي محيطي مربوطه، از اهميت حياتي برخوردار است.

پمپ سیمانکاری و اسیدکاری (+سفارش خرید)

اطراف لوله جداره‌گذاري را سيمان مي‌پوشاند. سيمان، لوله جداره‌گذاري را در برابر نيروهاي وارده محافظت مي‌كند و از زوال آن در طولاني مدت جلوگيري مي‌كند. سيمان از خوردگي لوله جداره‌گذاري بر اثر وجود آب نمك‌دار در طبقات مختلف خاكي جلوگيري مي‌كند. همچنين سيمان وظيفه دارد از نفوذ آب و گازهاي مختلف موجود در طبقات زمين به فضاي حلقوي لوله جداره‌گذاري ممانعت به عمل آورد.

از وظايف ديگر سيمان، آب‌بندي كردن بخش‌هايي از چاه مي‌باشد كه گل حفاري از آنجا نشت كرده و وارد طبقات خاكي مي‌شود. مي‌توان با استفاده از سيمان چاه را بست و از خروج گاز و ساير سيالات از آن جلوگيري نمود. در نهايت با سيمانكاري مي‌توان بخش انتهاي چاه را آب بندي كرده و چاه ديگري را با فاصله از چاه قديمي حفر نمود.

پمپ سیمانکاری و اسیدکاری (+سفارش خرید)

اسیدکاری چاه در جهت افزایش نفوذ پذیری سنگ مخزن و افزایش دبی چاه نفت به کار می‌رود. پس از حفاری چاه در جهت زدودن مواد چسبنده‌ی گل حفاری و همچنین از بین بردن تکه‌های سنگ مخزن که در چاه باقی مانده این عمل انجام می‌شود و به طور کلی روش کار به این صورت می‌باشد که اسید را که انواع مختلفی دارد در سر چاه آماده ساخته و به چاه تزریق می‌شود.


قیمت دلار سفارش آنلاین: 4,966 تومان
به روز رسانی: 30 فروردین ماه 1403
سنسور دما با ابعاد سفارشی
خرید دوربین حرارتی ترموویژن
ترموکوپل‌های مینرال
طراحی، ساخت و خرید انواع ترموول دما
طراحی، ساخت و خرید لوله ونتوری (ونتوری تیوب، ونچوری تیوب، فلومتر ونتوری)
خرید ترانسمیتر دما
فروش ویژه انواع کابل‌های BLF ایتالیا: کابل جبران ترموکوپل، نسوز و ...